Dit is echt zoooo boven onze standaard! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Tom en Joyce Kranendonk - WaarBenJij.nu Dit is echt zoooo boven onze standaard! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Tom en Joyce Kranendonk - WaarBenJij.nu

Dit is echt zoooo boven onze standaard!

Door: HoneymoonKranendonk

Blijf op de hoogte en volg Tom en Joyce

30 Juli 2011 | Seychellen, Victoria

Ok uit eten dus bij Cafe des Arts, de uitstraling is nogal casual, maar de rest blijkt dus poep chic te zijn. Dat merkte we al snel toen we bij onze borden op tafel 10 stuks bestek aantroffen. De kaart zag er prima uit en al snel hadden we wat uitgekozen. Tom nam een kreeftsalade vooraf, ik gamba’s in knoflookbotersaus en allebei namen we de creoolse spareribs als hooofdgerecht. Nadat we hadden besteld kregen we eerst natuurlijk weer de vochtige doekjes voor de handen. Daarna werd er een toast met paté gebracht, die hadden we niet besteld dachten we, maar zou vast de amuse van het huis zijn. Nadat we het voorgerecht op hadden werd er een bakje met sorbetijs gebracht, inderdaad het tussengerecht van het huis. Na het hoofdgerecht kwamen ze 2 witte tabletjes brengen waar ze heet water overheen schonken, dit groeide dan weer uit tot handdoekjes….pfff we bleven maar zeggen, dit is echt niet wat we gewend zijn. Uiteindelijk heeeerlijk gegeten, maar we kunnen maar moeilijk wennen aan al die luxe en hoffelijkheid. Heb steeds het gevoel: Ik hoor hier niet, zij er mensen die dit op den duur normaal gaan vinden??

Vanmorgen hebben we de koffers weer gepakt en waren we klaar voor onze verhuizing. Deze verhuizing ging natuurlijk weer op de gebruikelijke manier. Mannetje in het busje naar de Jetty, bij de Jetty een dame met onze instapkaarten, op de Jetty mannetjes die je koffer dragen en aangekomen op La Digue weer een dame die ons verwelkomde. Zelfs een leeghoofd kan hier nog reizen, want er kan dus echt niks mis gaan. De overtocht was gaaf, hoge golven dus veel deiningen, en met een half uurtje waren we dan in de haven.
Met een grote golfkar voor 10 personen werden we vanaf de haven naar het hotel gebracht. Hier moesten we even wachten, want de kamer was nog niet gereed, dus zijn we vast even een rondje gaan lopen. Echt ongelofelijk wat ze hier allemaal hebben (zwembad, spa, bars restaurants…), ik kan het niet eens vertellen, ga van de week nog even foto’s maken.
Om 12 uur was onze kamer gereed en werden we met een gewone golfkar naar onze Villa de Charme gebracht. Het park is hier tegen een berg gebouwd en onze villa ligt vrij hoog. De kamer is echt schitterend. Een enorm hemelbed, een enorm terras met uitzicht op zee en een buitenbadkamer met ligbad en regendouche. Bij aankomst op onze kamer stonden er een mand vers fruit en een fles champagne klaar, tja je bent honeymooners of niet… Omdat we hier zo hoog zitten kunnen we voor iedere keer dat we naar beneden willen een golfkar bestellen die ons dan netjes voor de deur komt halen. Het is hier allemaal zo belachelijk luxe dat we de hele dag maar een beetje dom aan het giechelen zijn. We zijn onze middag begonnen op het zonnebed op ons terras waar ik een poging heb gedaan om op een chique manier een ananas en mango te slachten. Hier hebben we een lekker glaasje champagne genuttigd, ok wel aangelengd met sprite, want hij was veel te droog (zo zie je maar weer dat we hier eigenlijk helemaal niet voor gemaakt zijn)
Maandag krijgen we als bruidspaar een massage en hammam behandeling aangeboden, dus die staat al gepland. Het eiland is een stuk kleiner als Praslin, er staan voor ons fietsen klaar bij de receptie. Vanavond gaan we dus op de fiets maar eens kijken of we ergens een knusse pizzaria kunnen vinden. Even ergens “normaal” eten na deze overdosis belachelijke luxe.

• 30 Juli 2011 - 16:52

Antoinette:

Wow, wat een luxe!!
    Ben best een tikkeltje jaloers als ik zo lees wat voor heerlijks jullie krijgen voorgeschoten. En een massage en hammam, heerlijk!! En dan die foto's van jullie kamer, geweldig!!

Geniet ervan!!

X

• 30 Juli 2011 - 16:53

Antoinette:

voorgeschoten moet voorgeschoteld zijn

• 30 Juli 2011 - 16:54

Mama:

ziet er weer fanasties uit allemaal leuk dat hemelbed net een sprookje.en dat grote terras super en weer zo n mooie badkamer.geniet er maar van en succes op de fiets veel plezier nog leifs kus mama xxx

• 30 Juli 2011 - 18:34

Henk:

Ik krijg de indruk van de verhalen tot nu toe dat jullie het best wel naar je zin hebben op de Seychellen. Het is erg leuk om allemaal te lezen en of ik jaloers ben?? Nou, een beetje (veel). Maar prachtig dat jullie zo genieten van deze bijzondere reis. Enne.... is het gelukt met de pizzeria? Gelukkig loop je niet de kans om plotseling Piet Patat tegen te komen! Ik ben overigens benieuwd of jullie ook nog in contact komen met het 'gewone' leven daar.
    Nou, geniet volop van de komende dagen en ik lees de verhalen steeds met veel plezier!

• 30 Juli 2011 - 19:18

Saskia:

Wat een heerlijke luxe daar dat heeft het bruidspaar wel verdiend. Volgens mij moet je elkaar soms even knijpen om te beseffen dat jullie er echt zijn. Kijk nu alweer uit naar de volgende foto's en verslag. Voel je vooral lekker koning en koningin en laat je heerlijk verwennen bij de hammam.
    Veel liefs Sasje

• 30 Juli 2011 - 19:33

Kim:

Wow! Ook dit ziet er weer supermooi uit allemaal. Geniet ervan!

Liefs Kim

• 30 Juli 2011 - 21:00

Papa Frans:

Hiep hoi,
    ziet er ook weer te gek uit. Wat mooi allemaal. Prent het allemaal goed in je hoofd en blijf ervan genieten dan blijft het een fantastische herinnering. Wij hebben vanavond overheerlijk gegeten bij de Kranendonkjes, het was erg gezellig. Alleen jammer dat Geer de reisgidsen vergeten was, hebben nog niets kunnen plannen voor de Seychellen. gaan we maar eerst naar
    Kreta volgend jaar met Pasen.

geniet jullie laatste week nog met volle teugen.

dikke kus
    pappa Frans en de rest.

• 31 Juli 2011 - 10:00

Geer:

moggè tropic team
    Ik vindt die fiets toch wel een wat armoedige indruk aan het gehele plaatje geven.
    De rest is geloof ik wel aardig te doen.
    Gisteravond erg gezellig geweest .
    Vergeet ik weer een keer een reisgids,dat heb ik weer.
    Nou ja we proberen het nog wel een keer.
    Geniet lekker verder .
    Geer

• 31 Juli 2011 - 21:48

Spetter & Rick:

Hellow tropical delux. Als ik dit allemaal zo lees en zie krijg ik spontaan zin in een cocktail, ook al is mijn buik nog vol van al het heerlijke eten wat mama en nana gister gemaakt hadden.
    Ben erg benieuwd naar al jullie avonturen, dikke kus spetter and me.

• 01 Augustus 2011 - 08:34

Jolijn:

WAUW!

• 03 Augustus 2011 - 17:18

Elise V:

ok nu begint de jaloezie wel een beetje oe te slaan hoor..hihi.. ;)