Expeditie BareFoot vs. Teenslipper - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Tom en Joyce Kranendonk - WaarBenJij.nu Expeditie BareFoot vs. Teenslipper - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Tom en Joyce Kranendonk - WaarBenJij.nu

Expeditie BareFoot vs. Teenslipper

Door: HoneymoonKranendonk

Blijf op de hoogte en volg Tom en Joyce

02 Augustus 2011 | Seychellen, Victoria

Gister was er na het eten een lichtelijk puntje van paniek toen we in onze hotelkamer wat geritsel hoorde, wat hadden we nu weer aan onze fietsbel hangen. Het was iets ter grote van een muis, maar die hadden we hier nog niet gezien…. Al snel bleek het een kakkerlak te zijn die, niet gelogen, toch wel een ruime 10 cm was en een sprint nam door onze kamer. Tom heeft wederom bewezen een hele goede echtgenoot te zijn, want niemand overleefd een mep met zijn slipper, dus ook Zaza niet. Even later vonden we er in de badkamer nog één, je kan je dus voorstellen dat ik een erg onrustig nachtje heb gehad!

Vanmorgen zijn we op een heuze expeditie geweest waar ik best een beetje trots op ben. Eerst op het fietsje richting het zuiden waar we wederom in een Nationaal Park terecht kwamen. Hier wordt nog op de oude manier Copra gemaakt, het gemalen vruchtvlees van de kokosnoot. Al snel zagen we een opaatje voor een enorme hoop kokosnoten, die in een rap tempo de vrucht ontdeed van zijn jasje en de noten apart legde. Hiernaast was een os al druk bezig met rondjes lopen om de noten te malen in een maalsteen en het vruchtvlees dus te scheiden van de kokosolie. Een stukje verder vonden we nog wat schildpadden en een vanilleplantage. Na een duik in zee en een uurtje zonnebaden zijn we dan op pad gegaan naar onze expeditie.

Op het meest zuidelijke puntje ligt Grand Anse, een groot strand, en houdt de verharde weg op. Via dit strand kan je via een trail, een smal paadje, nog 2 andere stranden bereiken. De trail was volgens de man van het restaurantje op het strand makkelijk te vinden en na ongeveer 40 minuten moesten we volgens deze man het mooiste strandje bereiken, Anse Cocos. Nou daar gingen we dan…ik op mn teenslippers en tom het grootste gedeelte op zn blote kakkies. De trail liep dwars door de jungle en we moesten 2 x de klif over klimmen via een bergpaadje. Na inderdaad precies 40 minuten bereikte we dan (met onze tong enigszins op onze hielen) het meest schitterende strand van het eiland!
Note to myself: Volgende keer als ik nog eens zo’n mooie wandeling ga maken ga ik goede lelijke sandalen kopen en neem ik niet meer de o-zo-leuke-maar –vooral-niet-praktische-strandtas mee die ik van mn moeder heb gekregen. Tevens zal ik me braaf insmeren met muggenmelk want de muggen hebben een klein feestje gehouden op mn benen….

Morgen gaan we weer verhuizen naar Mahé en zal het laatste stukje van onze vakantie beginnen. We zetten de genottertjes dus nog maar even flink open!

  • 02 Augustus 2011 - 16:45

    Kim:

    Getsie, kakkerlakken! Ik kan me voorstellen dat je een onrustig nachtje heb gehad.
    Maar jullie kunnen inderdaad trots zijn op jullie prestatie. Wat een mooi strand zeg! En inderdaad, die lelijke sandalen zijn met zoiets een stuk praktischer! Ik kan het weten.
    Nou, geniet er nog ff van!

    Liefs Kim

  • 02 Augustus 2011 - 16:59

    Papa Frans:

    Op de site van het WNF is te lezen dat er op de Seychellen 2 zeldzame kakkerlakken om het leven zijn gebracht. Ze zijn op zoek naar de daders. Daarom is het maar goed dat jullie gaan verhuizen. Check voor vertrek goed je koffer. Misschien lift er nog een kakkie mee.
    Goede reis morgen en we lezen morgen wel hoe het is.

    Kusjes van ons allen.

  • 02 Augustus 2011 - 17:00

    Mir:

    Wat een onwijs gave foto's! Maar die kakkerlakken... Gatverdegatver!
    Geniet nog maar ff!
    dikke knuf! Liefs Mir

  • 02 Augustus 2011 - 18:56

    Marijke:

    Als ik al die kokosnoten zie moet ik denken aan onze garnalenpelster die overstuur raakt door bergen garnalen. Hier houden de kokosnoten ook nooit op. Die kakkerlakken zijn niet leuk zeker niet als ze zo groot zijn. Brr!
    jullie expeditie is wel beloond met zo'n prachtige baai ,het kan niet op.
    voor morgen goeie reis kus ma

  • 02 Augustus 2011 - 19:03

    Geer:

    ik dacht nog effe een mooi baantje voor m,n oude dag gevonden te hebben.
    dat met die k.t kokosnoten leek me wel wat,beetje pellen en die os doet de rest.
    Maar als ik nu die berg noten zie,zie ik er gelijk weer vanaf,ik ga denk ik maar kakkerlakken vangen voor jonge bruidtjes. Lijkt me erg dankbaar werk.
    Dikke knuf en zet je genotters nog wagenweid open.

  • 02 Augustus 2011 - 20:23

    Mama:

    tom ik ben weer trots op je weer een held volgende keer mag je ook met ons mee om mij te redden van allerlei enge beesten.en ook trots op jullie allebei met jullie wandeling teen slippers zijn dan niet echt handig.succes morgen met jullie verdere reis en geniet ervan liefs kus mama xxx

  • 03 Augustus 2011 - 07:14

    Antoinette:

    Gatver, kakkerlakken! Geen wonder dat je daarna niet meer lekker slaapt.
    Jullie expeditie op teenslippers werd wel beloond, wat een prachtige baai!!
    Goede reis vandaag en geniet nog met volle teugen van het laatste deel van jullie reis!!

    Liefs,
    Antoinette

  • 03 Augustus 2011 - 08:47

    Jolijn:

    Ieuw! voor de kakkerlak (jakkie-kakkie hehe) en Wauw! voor de foto's.

    Tip van de dag: doe de stop in het bad en in de wasbak, het schijnt dat ze daar weleens uit het putje kruipen... Brr.

  • 03 Augustus 2011 - 12:46

    Alex En Joke:

    Hoi Tom en Joyce, dit ziet er echt idyllisch uit, kunnen we niet ruilen?
    Alleen de kakkerlakken niet. Zo te zien genieten jullie je suf, Nog een leuk laatste eindje huwelijksreis.


  • 03 Augustus 2011 - 16:36

    Spetter & Rick:

    daar word je inderdaad niet vrolijk van zo'n plat geslagen zaza. HIHI. ach jullie hebben wederom weer een prachtige dag gehad lees ik al. Nou bij ons was het ook wel lekker hoor, samen met spetter en een biertje maar eens goed de lounge bank uit geprobeerd in het zonnetje en die bevalt prima.
    Geniet maar lekker verder daar doen wij ook. Dikke kus en veel kopjes, spetter and me.

  • 03 Augustus 2011 - 17:26

    Elise V:

    oooh nee.. ook nog kakkerlakken.. hahhah.. maar die stranden.. WOW!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Seychellen, Victoria

Honeymoon

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2011

De allerlaatste

05 Augustus 2011

Typisch gevalletje van helaas pindakaas

04 Augustus 2011

Kijk das andere koek!

03 Augustus 2011

Wereld van verschil

02 Augustus 2011

Expeditie BareFoot vs. Teenslipper
Tom en Joyce

Bruiloft op 21-7-2011 net achter de rug en nu op pad naar het paradijs...Seychellen here we come!

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 894
Totaal aantal bezoekers 39675

Voorgaande reizen:

25 Juli 2011 - 07 Augustus 2011

Honeymoon

Landen bezocht: